آموزش نصب پمپ
اجراکننده تاسیسات و لوله کشی ساختمان
مجری انواع لوله کشی (آب وفاضلاب,موتورخانه,گرمایش از کف,شوفاژ,و...)./رفع هرگونه نم درساختمان و بنایی

بنابراین اگر تصمیم به نصب پمپ آب در منزل، ساختمان و یا مجتمع خود گرفته اید، امیدواریم به شکل صحیح و استاندارد این کار انجام گیرد تا در آینده شاهد مشکلات متعدد و کاهش شدید افت فشار آب نباشید.
نکته : لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی تِک صنعت اکیدا انجام این کار توسط افراد غیر متخصص را پیشنهاد نمی کند، بهتر است نصب پمپ آب توسط متخصصان با تجربه در زمینه تاسیسات صورت گیرد.

در ابتدا باید مناسب ترین مکان برای نصب را در نظر بگیرید، معمولا در ساختمان های نوساز از قبل به این مورد توجه و مکانی برای آن درنظر گرفته شده. اکنون طبق نقشه ای که در عکس بالا قابل مشاهده است اقدام به نصب می نماییم.
سعی کنید در ابتدای ورودی آب به مخزن ذخیره، حتما از هوزینگ استفاده شود (متاسفانه در اثر مواقع افراد غیر متخصص می گویند به هوزینگ اصلا نیازی نیست !!!)، با نصب هوزینگ از ورود هرگونه املاح ریز و درشت غوطه ور در آب مانند شن و سنگ ریزه و انباشته شدن آن در کف مخزن جلوگیری کرده اید.
حال به دو خروجی نیاز داریم، یکی برای استفاده از حالت بایپس و دیگری ورودی آب به مخزن ذخیره است.
بعد از انتخاب مخزن ذخیره آب با ابعاد و لیتراژ مناسب و با نصب و تنظیم فلوتر آن در ورودی، اکنون لوله خروجی آن را به پمپ متصل نماییم.
توجه به این چند نکته بسیار حائز اهمیت است، لوله ورودی به پمپ میبایست حتما با ورودی استاندارد پمپ مطابقت داشته باشد، در خیلی از موارد دیده شده، مثلا پمپ یک اسب که ورودی 1 اینچ (لوله 32 میلیمتر) دارد با لوله 25 میلیمتر یا 20 میلیمتر متصل می شود. حتی در مواردی دیده شده با استفاده از تبدیل، ورودی لوله از 32 به 25 یا 20 تغییر کرده !!! این عمل بسیار اشتباه است و به زودی برای پمپ آب (مخصوصا دارای گارانتی) مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.
استفاده از شیر یکطرفه و خم و زانو از مخزن ذخیره به ورودی پمپ پیشنهاد نمی شود، مگر در مواردی خاص که نتوان پمپ را مستقیم متصل نمود ( عدم رعایت در موارد ذکر شده می تواند مانع مکش آب کافی توسط پمپ گردد).
در خروجی پمپ ابتدا شیر یکطرفه (خودکار) و سپس بر روی آن پنج راه، درجه، کلید و منبع تحت فشار (دیافراگمی) را نصب می نماییم. در نظر داشته باشید که شیر یکطرفه بعد از پنج راه نصب نگردد زیرا می تواند در کارکرد کلید در هنگام قطع و وصل شدن اختلال ایجاد نماید.
و در آخر نیز لوله خروجی آب را به بایپس متصل می کنیم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط نویسنده وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 274
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 291
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 428287
تعداد مطالب : 549
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1